2012/08/15

Ochiishi Cape 落石岬 1

It said it took 25 minutes to the tip of Ochiishi Cape on foot. You have to walk from here.
落石岬。途中まで車で行けますが、ここからは徒歩のみ。


 That used to be a radio station.
旧無線局。
 There were signs of two directions. I decided to follow the handmade sign of Ochiishi Cape.
矢印が2方向へ。どちらへ歩こうか。手作りの落石岬のサインの方向に決めました。
 Here is wetlands. Ochiishi Cape often is enveloped in thick fog.
辺りは湿地。足元にはモウセンゴケ。なんだか素敵な一日の予感。

 There was a wooden pathway.
木道がありました。
 I couldn't believe the beautiful scenery around me! 
辺りをみると、ビックリ! ふかふかな苔に、たくさんの水芭蕉。アカエゾマツの林。美しい! 
クルーズまでに時間があったので、ちょっとお散歩するつもりが、こんな素敵な場所に出会ってしまいました。大感動でした。




 The temperature was around 15 degrees even in the middle summer.
この湿地は海からの霧によるものだとか。気温も低く、樺太が南限だと考えられていたサカイツツジがここで発見されました。
 This Yezo spruce forest was made by acid soil and low temperature.  It's unique place.
酸性の土壌と、低い気温という厳しい環境が、美しいアカエゾマツの林を作ったとか。成長が緩やかなので、小さな木も100歳以上かも。



 I arrived at Ochiishi light house.
落石岬灯台。

0 件のコメント: