2016/03/12

Christchurch クライストチャーチ 1

 I visited Christchurch in November in 2015. At first, I went to Christchurch Cathedral which was damaged from earthquakes in 2011.
クライストチャーチを訪れたのは、昨年の11月。大震災から約5年。大聖堂は当時のままでしたが、辺りは花で囲まれていました。


 The town was reconstructed less than I had thought.  
クライストチャーチの街の中心地は、想像していたよりも復興が遅れていました。

 There were many buildings damaged from earthquakes.
当時のままのビルも、たくさんありました。
 Works of art
いろいろなところに、アート作品。


 Then I went to Christchurch Transitional Cardboard Cathedral. It was designed by Japanese architect Shigeru Ban. 
坂茂さん設計の、クライストチャーチ・カードボード大聖堂へ行ってみました。


 They were practicing songs. 
ちょうど、賛美歌の練習中でした。温かみを感じる場所でした。


 There was a park in front of the Cathedral.
クライストチャーチ・カードボード大聖堂の前には、公園。
House Sparrow
スズメたち。

0 件のコメント: